Art Director och designer, specialiserad på kreativa idéer och koncept.

back to top
next project

Cykloteket

Cykelsmajl
Cykloteket är Stockholms främsta butikskedja för cykelprodukter. De säljer kvalitetsprodukter till deras främsta målgrupp aktiva cyklister som vill ha en full cykelupplevelse.
När deras nya varumärkesplattform lanserades ville de röra sig bort från traditionell media och klassisk reklam med produkt+pris till något mer digitalt. Initialt ville de endast ha en banner-kampanj men genom konceptutvecklingen breddades det till en multimedia kampanj som sträckte sig från banners och prerolls till sociala medier och print.
Vi skapade konceptet Cykelsmajl, där de negativa effekterna av cykling, som lerfläckar, cykelfrillor och cykelbrännor vändes till något positivt och en igenkännbar del av upplevelsen av att vara cyklist.
Kampanjen varade från vår till höst där vi gjorde 4 uttag av kampanjen som även framhävde deras extra fördelar för de olika målgrupperna; juniorer, pendlare och motionärer. Där varje del även blev interaktiv för målgruppen där de kunde skicka in sin bästa #cykelfrilla till exempel för att vinna priser och framhäva kampanjen ytterligare.
Kund:

Cykloteket

I samarbete med:

Onemotion IMC

Roll:

Art Director, Kreatör